18 November 2010

Kem oh kem...12
Cepat masa berlalu dari pagi ke petang,petang ke malam...em,itu lah kebesaran ALLAH s.w.t..  Pada 12-14/11/2010 pelajar semester akhir KKPG berkampung di Tiram Indah Village... Sepanjang aku join kem ni,aku banyak dapat pengajaran dari abg bro atau ahadan coach .. Antara kata-kata beliau yang aku takkan lupa, beliau kata : -
  • kalau hari ini sama seperti semalam maka rugi lah anda...kalau hari ini lebih buruk dari semalam maka fakir lah anda
  • Jadilah manusia yang boleh menerima nasihat bukan hanya memberi nasihat, jadilah manusia yang selalu belajar bukan hanya mengajar
  • Jaga hati baik-baik nanti hati akan jaga kita......
N then apa yang betul2 buat aku rasa malu pada ALLAH s.w.t dan pada diri sendiri bila beliau sebut tentang AGAMA.. Apa? mengapa? dan kenapa? kita perlu mengaku bahawa kita adalah seorang hamba yang beragama islam sedangkan sometime kita tak laksanakan perintahNYA.. apa maksud ISLAM pada kamu semua?

I : Isyak
S : Subuh
L : Lohor / Zohor
A : Asar
M : Maghrib

subhanallah....time tu tanpa aku sedar,air mata aku bergenang...ya ALLAH..ampunilah aku apabila aku terlupa akan siapa aku dan tanggungjawabku di dunia ini...kat sini aku bukan nak mengajar, sedangkan aku sendiri tak sempurna..aku hanya nak berkongsi sedikit apa yang aku terima masa aku menjalani kem tersebut..aku harap n3 aku ni boleh menjadi renungan kita semua..

Lastly, beliau buat aku sekali lagi menangis dan memuji kebesaran ALLAH s.w.t bila beliau tunjukkan 1 video yang mungkin akan menjadi 1 pengajaran buat kita semua.. video ni betul2 buat aku perlu dan harus rasa bersyukur akan hidup yang telah ALLAH s.w.t berikan..aku harap sangat korang semua tengok dan renungkanlah lepas korang tengok video ni..



Semoga ALLAH s.w.t mengampuni dan memberkati kita semua...amin
Dan selamat beramal..

_______________________________________
16Eyeliner..

uhhhh...i like and i wanna new eyeliner.. aku seorang yang gila akan eyeliner.. korang tahu dak menatang ape tu? tak tahu pergi search kt google..hokey? hehe hidup aku tak lengkap kalau tak pakai eyeliner kat mata aku yang orang kata sepet..entah sepet entah tidak...sampaikan ada yang kata aku ni mis chinese or jepun la.. haram kejadah..HAHA buta ka apa? aku ni melayu bugis hokey...HARAP MAKLUM..

aku cukup naik hangin angin bila eyeliner yang aku pakai tu comot momot..bukan sebab aku tak pandai guna..TAPI sebab eyeliner liquid and pensil tak best,expecially yang pensil..memang konfem kaler akan jatuh.. aku terfikir gak eyeliner ape ek yang bagus and sesuai...And akhirnya aku dapat info dari n3 kak ailyl pasal eyeliner gak.. macam tahu2 je kak ailyl tu kan..HAHA i like...dia memang comel bila pakai eyeliner..mata jadi menawan..hu3 dia guna ELIANTO stay on eyeliner pen tengok dia pakai pun macam best n senang nak guna...kak ailyl siap buat video dia pakai eyeliner tu..memang best la...kalau korang nak tengok, boleh tengok kat cni >>>> ailyl video ...

__________________________________________

My banner19

Setelah berpeluh-peluh [auta yg melampau] fikirkan and bertanya macam mana nak buat banner sendiri...akhirnya aku berjaya juga buat sendiri tanpa tempah pada orang...huhu terharu gak...agaga POYO la kau bubu...

Photobucket

macam mana? ok tak? so,bila aku da buat, tolong2 la exchange ok..huhu tak malu betul la kau ni bubu.. susah payah aku buat untuk korang taw...uwaaa

ok,papai..

Mekaceh bagi lolly,lain kali baca lagi ;) ♥

0 love's lolly:

Tinggalkan kupu-kupu please1 .