02 February 2011

Kerana Little Chanco aku sampai ke taman perling...wee

Selamat Malam
Sayam-sayam buat apa tuw.. ?

Mai nok, aku nak cerita..cerita gila mencari chicken chop yang murah gila-gila sampai macam nak gila la jugak mencari itu restoran yang main sembunyi-sembunyi dengan aku..teheee. Sumpah aku memang tak plan langsung nak makan chicken chop semalam. Awalnya,member aku ajak pergi interview kat satu syarikat di SERI ALAM..*interview main2..niat nak teman dia jer..ta sangka terjerat jugak kena interview...wee.

Aku tak berapa berkenaan dengan tempat tu, sebab banyak anjing..ee..choi.ta suka.aku paling cuak gila vavink dengan anjing.. Selain tu,tempat tu sunyi dan ramai lelaki bukan bangsa melayu.awal-awal lagi time tiba kat situ,memang aku dah reject. Kalau dah kata takde niat nak interview.korang rasa aku tipu ta,yang aku main2 time interview tu? siyes,ta tipu..orang tu tanya,aku pun jawab endah tak endah..siot kan aku..buat kepala pulak..wink3..

Habis interview tu,kami berdua (takleh bla kami) tak terus bla dari situ. Member aku ni ajak chamwore la pulak dalam kereta.ermm layankan aje la.padahal perut ni macam dah nak tercabut usus-usus punya lapo gila-gila.. *lapo tapi ta gila.
ada nampak macam muka kebulow ta.. ?
abaikan aku yang sedang berbaju kurung..interview formal la kononnya kan..tehhee. N then kitorang bergegas ke tempat kejadian memburu little chanco yang dikhabar kan oleh cik akak manis nurain hasan. "Akak sorry memang tak plan.ta dapat nak jumpa." tsk.tsk. Rasa teruja nak pergi tempat tu.macam ta percaya pun ada..(sambil sepak-sepak muka). Apa yang buat pecah perut, ceritanya nak ke taman perling. Tapiiiiiiiiiiiiiii...buleh terlupa jalan nak ke taman perling.kelakar ta.. ? tak ? ok,tolong gelakkan. 

Ada satu jam jugak campur tolak tambah dengan jam di highway pasir gudang...uwwwww. chicken chop punya pasal..wee. Bila dah sampai kat taman perling, tu pun kitorang tanya orang kat mana jalan undan.hahaha.malu orang jaybee ta tahu..ee.bukan la.nampak sangat aku ni bukan gugurl kaki jalan nok.. Bila sorang uncle dah tunjuk jalan, itu pun tak jumpa jugak..dugaan betul la.daulat sebab ta inform kak nurain hasan kew..? wee minta ampun kak..hoho. ok,akhirnya jumpa jugak.Rupa-rupanya restoran tu main sorok-sorok..memang bikin surprise betul la kan. Baik-baik lapo jadi kenyang..wee. Tapi takpe,ngidamnye pasal. Time masuk kedai,diorang tengah kemas.ok takpe lagi,aku amek meja tepi. macam ta syiok.. sebab tengok belah dalam tu macam best.gelap.romantik sikit..teheee. *macam kau pergi dengan bopren ja nak romantik2.
muka eksaited nak makan chicken chop..hehe wek :P
Siapa yang duduk johor mesti pergi tempat ni.memang murah.buleh save bajet korang.wee ta percaye tengok list ni.. 
klik untuk tumbesaran.
niat nak makan chicken chop fried, tapi tade pulak. memang tade rezeki. so terpaksa order yg grill..wee tapi lebih kurang je. ok,hari tu aku melantak dua macam je.mengenangkan tengah mendisiplinkan tekak demi badan..*diet.
Chicken chop grill - RM7
Wedges - RM2.50
Nak chezzy wedges,tapi chezzy tade pulak..sob.sob.
.
.
.
.
.
.
.
Pinggan yang ta bape nak licin.siyes aku ta reti makan sampai licin.
tapi puas hati sedap dan kenyang gila..hoho.
Kak nurain kata dorang datang little chanco pada hari yang sama. tapi ta dapat jumpa. memang bel0om ada jodoh..wee. kepada blogger johorean,memang teringit sangat nak jumpa. tapi belum ada kesempatan kowt..huhu *macam VVIP je kau ni..tehheee.

orait,papai sayam-sayamku..


Mekaceh bagi lolly,lain kali baca lagi ;) ♥

11 love's lolly:

Nurain Hasan said...

itulah masa malam tu kak ain..lina, zulfahmi dan sengat makan kat situ tau! around kol 9. kalau x ailyl ade tp die kena balik awak.sayang nye takde jodoh nak jumpe :( nway tq la sbb sanggup pergi situ lps bc entry kak ain heee~

QillaRedz said...

best woah tempat tu :DD

Aryan Aryad said...

yelah sayam...hehhee

Lieyana said...

nurain : teruja dgr chicken chop murah..weee
huhuhu...tape, lain kali kan ada.. ;)

Lieyana said...

shin chan gurl : pernah pergi ea.. ? kamu johorean jgk kew? wahh..good2..
area mne?

Lieyana said...

MR.GEMPAK : hye sayang dtg..mimpi ape terjah blog leyana.. ?

AMOI KUSUT said...

u interview kat seri alam?
dekat juga dgn rumah i..
u stay JB yee?

Lieyana said...

ye..i johorean syg...
seri alam ktne?
blh jmpe.knal2..weee
gtal..hu3

AMOI KUSUT said...

owh. yeay! same negeri..
hehehe..
i duduk kat Taman Kota Masai laa..
dekat juga laa dgn Seri Alam..
buleh2, jum..
u ddk area mn?

Lieyana said...

cik amoi,bubu bkn dduk seri alam..bubu dok kg.pasir putih la...hamboi kemain dkat ye..weeee

Syed said...

Assalamualaikum Lieyana mohon beritahu kat blog ni bahawa Little Chanco dah tutup... sayangkan??? i actually baru survey tentang chicken chop di johor bahru.. sekali pegi tempat yg u suggest kat jalan undan 18 tu... dah tutup... i siap call owner dia... hehehe... adoi sayang betul dah tutup..

Tinggalkan kupu-kupu please1 .