04 February 2011

Request cik aifa

Assalamualaikum..

Tutorial yang bakal aku buat ni memang simple gila.request dari cik aifa..^__^ basic.tapi adik ni ta tahu. tape.memandangkan dia tanya pada aku.so elok lah aku tolong..right *senyum sampai telinga..ok,cekidaud.

First kau mesti ada adobe photoshop ye sayam..^__^

 *Klik gambar untuk tumbesaran
Langkah kedua.kau pergi file > new..nanti keluar macam kat bawah ni.
ikot step ye..
  1. width tu kau kena ikot saiz lebar blog kau..sebab kalau tak nanti tak sama dengan saiz content blog..aifa try set 800 ye sayam..
  2. Yang height tu kau sebat je nak berapa..jangan set 150..kang pendek pulak. kalau besar sikit takpe. 
Pastu akan keluar macam ni.
 sama jugak ikot step ni..
 
      3. Kau klik butang dalam kotak yang no 3 tu, namanya Rounded Rectangler Tool.
      4. Yang no 4 ni, kau set kaler putih. Terpulang ikot suka hati..teeheee
      5. Shape ni macam aku punya. Kalau kau nak yang ada rounded. ta nak,kau pilih yang sebelahnya.
      6. Yang ni, depends kau nak adjust rounded nak besar or kecik.
  Ok,kau da set semua kat atas ni..n then kau tarik menatang + tu dari hujung kiri ke huujung kanan.

Ok,done..bila dah jadik macam kat atas ni.kau sambung la nak letak segala bagai kekreatifan kau..wee


P/s : Penggunaan kata 'aku' tu.harap maaf ye..wee. Pada yang dah tahu,sila abaikan.just nak tolong cik adik aifa.

Mekaceh bagi lolly,lain kali baca lagi ;) ♥

2 love's lolly:

aifaroslan said...

sis ! maseh ya . sy akn cuba sehingga menjadi jgk . maseh byk2 . :)

Lieyana said...

sama2..gd luck ok...tamo give up..senang je..

Tinggalkan kupu-kupu please1 .