22 January 2011

Kalau dia tak jawab call

Salam reader


Macam mana kita nak buat kalau bila kita call dia je kan, dia tak angkat. Lagi-lagi masa tu dia tengah merajuk dengan kita. Dah berkali-kali ni kita call, dia tak nak angkat jugak. So apa yang perlu kita lakukan.
 
  • Berikan dia masa untuk bertenang. Selalunya orang yang merajuk ni memang payah nak pujuk. Habis jenuh kita call pun tak guna. So lebih baik berikan dia masa untuk dia rileks dan tenangkan perasaan dia. 
  • Hantarkan mesej-mesej pujukan manja supaya hati dia akan lembut semula. Memang dia tidak angkat call kita tetapi dia mesti akan baca mesej-mesej yang kita bagi punya.
  • Ucapkan kata-kata maaf bahawa memang diri kita yang salah. Selalunya dia tak angkat call disebabkan dia merajuk atau tidak suka dengan perbuatan kita. Oleh itu, minta maaf lah dengan dia. Tak salahkan kalau kita nak mohon maaf?
  • Kalau dia tak angkat jugak, maybe dia ada masalah atau ada kerja yang perlu diselesaikan dan tak sempat untuk bagitahu kita. So berikan la dia masa untuk dia menyelesaikan kerja-kerja dia. Kalau boleh, hantar la mesej cakap yang kita nak temankan dia buat kerja sama-sama.

P/s : setiap masalah ada penyelesaiannya..cuma kita mampu atau tidak untuk menempuhnya.
Mekaceh bagi lolly,lain kali baca lagi ;) ♥

10 love's lolly:

nelly said...

terima kasih ..
=)

:: bubu :: said...

sama2...tq komen.

unieMARKS :) said...

hee , tips yg berguna . tp klu unie , sekali tak call tak nak call dah . tggu dy kontek dulu . haha ~ msg ada laa . btw , nice entry ;]

Cikbelog said...

cikbelog sangat stress bila jadi camni. rasa nak sekeh2 dia laju2..hehe

:: bubu :: said...

unieMARKS : ego tu..wee
tp lau bubu, kte call balik bnyk kali, tp xde respon..ape lg tros je off hp..abes cte..pdan mke dye. kn..?

:: bubu :: said...

cikbelog : sekeh je laju2..mcm mak shinchan sekeh ank dye...wee

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

kalo si dia merajuk. keras ati pulak tu. rase seminggu kot baru makan pujuk.

:: bubu :: said...

tak yah pjuk..weee
merajuk lama2 xkn kemana..t rndu ade la..

❤フィザAzhafizah said...

selalu klo da camni..mmg keras ati..pujuk selagi boleh :)

:: bubu :: said...

kalau kte majok xpe...biar dye pjuk lbih2..lg ske...wee

Tinggalkan kupu-kupu please1 .